2011年7月21日 星期四

停止製造記憶(Stop Generating Memory)


After I learned from DIP for how to deconstruct the mind through SF to disconnect a thought and it’s components, I found the answer of my own question for what to do with the memories of the new events. I now can just watch how I generate the new events into my mind trough recall these events and “free association”! It’s just because I am not here at this moment, that’s why we must be self-discipline to remain here and stop instead of doing more and more SF and prolong the process endlessly.

近來又有一個新發現。這個現象其實是一再發生的,那就是打從有思想以來我會不斷的回想或重建我最近發生的事情。由於近來在DIP課程中學習到解構心智系統的新方法,也就是說將與自己分離出去的思想和記憶和圖像和文字和情緒等自我定義分解開來的自我寬恕,讓自己經由這個寬恕重新回到自己。我於是遇到記憶的時候便用此法做寬恕。但是讓我困惑的是,如果這個記憶事件是昨天或剛才才發生的新事件,也就是近期的記憶呢?我若想起來的話還要繼續去做寬恕解開嗎?

這個困惑隨著我的近期記憶出現幾次之後,我便發現到,喔,其實我正在寵溺我的心智在製造記憶!因為那表示我其實在想起昨天或前一刻發生的事情的時候,我就在此時並沒有活在生命的這裡,反而把之前的事件拿出來,和更久之前存在的思想和圖像和情緒和記憶連結起來,這一連串的我所耽溺的自由聯想於是正在利用我的身體物質能量在製造思想連結,於是我未來又得要自我寬恕去除連結。這情況解釋了我們為何要有紀律地去覺察每一刻的當下是否在這裡,而經由此過程我們會對思想的產生越來越有覺察並因此而更有效的停止記憶的製造。

沒有留言:

張貼留言